zondag 10 augustus 2014

DIY strijkplanksokjes

Ze zijn helemaal niet zo moeilijk te haken, die strijkplanksokjes.

Gras:
Voor het gras gebruikte ik de lussteek: ondertussen een steek die ik al veel gebruikt hebt. De lussen die door deze steek ontstaan, knip ik door et voilà... gras :o)

Ik gebruikte een haaknaald 4 en haakte met twee draden tegelijkertijd (een lichtgroene en een donkergroene).

Je maakt een magische ring met zes vasten. In de volgende toer haak je in elke vaste twee lussteken. Zo krijg je 12 steken. Daarna blijf je toeren maken met lussteken tot je de gewenste lengte van je sokje hebt.

Bloemetje:
Maak opnieuw een magische ring, maar deze keer haak je hierin 10 vasten.
In de volgende toer haak je de vijf blaadjes van de bloemetjes door deze steken te herhalen:

- 2 lossen en een stokje in dezelfde steek
- 2 dubbele stokjes in de volgende steek
- een stokje, 2 lossen en een slip stitch in de volgende steek

Zo heb je één bloemblaadje. Het volgende bloemblaadje start je in dezelfde steek als waarin je het vorige geëindigd hebt.

Het laatste bloemblaadje eindig je in de steek, waarin je je eerste blaadje begonnen bent.


De bloemetjes (ik maakte er 3 per sokje) op het gras naaien en strijkplezier verzekerd... Haha, neenee, strijken blijft nog steeds een even ambetante klus, maar je muren blijven wel wit :o)





2 opmerkingen:

  1. Leuk en handig! Ik denk dat ik binnenkort bij jou op bijscholing kom. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke leuk zeg dit weer. Heb je een berichtje gestuurd bij een oudere post maar nog geen reactie van gehad. Gaat om het appellampje. Graag hoor ik van je groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...